English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Αναγκαία η αυτόνομη θεσμική κάλυψη του τουρισμού


Η Τομεάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, συμμετείχε στο Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνοαμερικάνικου Επιμελητηρίου «Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ», στη θεματική ενότητα «Πολιτισμός και Τουρισμός: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα...
της χώρας μας και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους» Αμέσως μετά έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Το ετήσιο συνέδριο του Ελληνοαμερικάνικου Επιμελητηρίου ήταν μια ευκαιρία να ειπωθούν εκ νέου τρία σημαντικά πράγματα που εδώ και δύο χρόνια τονίζουμε διαρκώς.
Πρώτον, ότι ο τουρισμός έχει ανάγκη αυτόνομης θεσμικής κάλυψης. Ήταν λάθος η συγχώνευση πολιτισμού και τουρισμού σε ένα Υπουργείο. Δεν υπήρξαν όταν έγινε αρκετά επιχειρήματα που να τη δικαιολογούν. Δεν υπάρχει και σήμερα καμια ένδειξη, ότι έχει ωφελήσει έστω και στο ελάχιστο. Τουλάχιστον σε ο,τι αφορά τον τουρισμό, έχουν υπάρξει κυρίως αντεδείξεις. Νομοθετική αδράνεια, καθυστερήσεις σε όλα, αδυναμία διαχείρισης κρίσεων.
Δεύτερον, ότι η διεθνής συγκυρία δεν θα είναι πάντοτε ευνοϊκή για να στηρίζουμε σε αυτή τις θετικές επιδόσεις του τουρισμού μας. Ποτέ η ανάπτυξη δεν είχε διάρκεια χωρίς σχέδιο. Αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό. Χρειάζεται άμεσα στρατηγικός σχεδιασμός με συγκεκριμένα μέτρα σε πολλαπλά επίπεδα, όπως στη διαφήμιση, τις υποδομές, την ανάκαμψη της Αθήνας ως προορισμό, το φορολογικό πλαίσιο και το περιβάλλον επιχειρηματικότητας.
Τρίτον, όσο αφορά στον πολιτισμό ειδικότερα, δεν αρκεί που έχουμε ένα τεράστιο πολιτιστικό κεφάλαιο. Πρέπει να υπάρξουν πολιτικές που θα δώσουν σε αυτό προστιθέμενη αξία, όπως πολιτικές για την αποδέσμευση των μουσείων και μνημείων από τα ασφυκτικά λειτουργικά πλαίσια του δημοσίου και για την εισαγωγή του πολιτιστικού μάρκετινγκ στην προώθηση και προβολή.
Συμπέρασμα όλων αυτών, είναι ότι πρέπει επιτέλους και στον τουρισμό και στον πολιτισμό να υπάρξει εντατικότερη κινητοποίηση. Ειδικά σε συνθήκες κρίσης, σαν τις σημερινές, οι ευκαιρίες δε χαρίζονται. Κερδίζονται με διεκδίκηση, κόπο και δουλειά.»