English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

«Ο Πειραιάς να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι στην κρουαζιέρα»

Τι θα ανακοινώσει ο Μ. Χρυσοχοϊδης κατά τη συνέντευξη Τύπου που δίνει την Τετάρτη στον ΟΛΠ
Στα έργα που πρόκειται να γίνουν στον Πειραιά για την στήριξη της κρουαζιέρας θα αναφερθεί κατά την συνέντευξη Τύπου που θα δώσει το μεσημέρι της Τετάρτης στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ο Υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και...
 Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.


Στη συνέντευξη θα είναι παρόντες ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιάννης Σγουρός και ο πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να αναφερθεί σε δυο έργα που χαρακτηρίζονται ως εθνικής σημασίας για την εδραίωση του Πειραιά ως το σημαντικότερου λιμανιού στην Μεσόγειο και τα οποία υπάγονται με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης στο ΠΕΠ Αττικής συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ.

Τα έργα αυτά είναι:

α) Επέκταση λιμανιού στο νότιο τμήμα, προϋπολογισμού 230 εκατομμυρίων ευρώ με 6 νέες θέσεις ελιμμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια ( άνω των 4.000 επιβατών)

β) Δημιουργία υπερυψωμένου τρένου σταθερής τροχιάς monorail για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διασύνδεση με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ο υπουργός θα σημειώσει πως τα έργα είναι απολύτως «ώριμα» για να υλοποιηθούν καθώς όλες οι σχετικές άδειες (περιβαλλοντικών επιπτώσεων κοκ) έχουν εκδοθεί.

Θα επισημάνει ακόμη ότι το monorail ανακοινώθηκε για πρώτη φορά πριν 10 χρόνια (2002) αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε διότι «ποτέ δεν υπήρξε σοβαρή πολιτική βούληση για την εύρεση της αναγκαίας χρηματοδότησης».

Στελέχη του υπουργείου σημειώνουν πως ο κ. Χρυσοχοϊδης αναμένεται να τονίσει πως ο Πειραιάς την τελευταία δεκαετία παρουσιάζει μια αλματώδη αύξηση στη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας από 500χιλιάδες το 2002 σε 2.5 εκατομμύρια το 2011.

Στόχος της κυβέρνησης είναι σταδιακά από εμπορευματικό λιμάνι ο Πειραιάς να μετατραπεί στον μεγαλύτερο προορισμό (αφετηρία και επιστροφή) κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και παράλληλα με τις συντονισμένες πολιτικές της κυβέρνησης (άρση του καμποτάζ το αμέσως προσεχές διάστημα - υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων) να φτάσουν στο μεγάλο λιμάνι της χώρας τα 5 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2015.

Ο υπουργός αναμένεται επίσης να αναφερθεί στους «ανταγωνιστές» - στην Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη - σημειώνοντας πως δεν πρέπει η Πολιτεία να μείνει αδρανής αλλά να προχωρήσει άμεσα σε επενδύσεις που θα δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον Πειραιά ώστε να αξιοποιήσει το τεράστιο δυναμικό που διαθέτει.

Για την αγορά της κρουαζιέρας θα επισημάνει ότι σήμερα ναυπηγούνται 24 κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 4.000 επιβατών και 2.000 προσωπικό

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες ο κ. Χρυσοχοϊδης θα τονίσει ιδιαίτερα πως αν ο Πειραιάς δεν προχωρήσει στην ανάπτυξη και επέκτασή του θα χάσει τη δυνατότητα να προσελκύει αυτά τα πλοία, καθώς με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να τα φιλοξενήσει.

Αντιθέτως θα τονίσει - όπως αναφέρουν συνεργάτες του - ότι με την δημιουργία 6 επιπλέον θέσεων ελιμμενισμού, ο Πειραιάς αποκτά 17 θέσεις συνολικά και παραμένει ο ισχυρότερος προορισμός στη Μεσόγειο. Επιπλέον δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και εναλλακτικών μορφών κρουαζιέρας όπως πχ η χειμερινή κρουαζιέρα με επίκεντρο και πάλι τον Πειραιά.

Επιπλέον αναμένεται να κάνει λόγο για μια εντυπωσιακή χρονιά για το 2011 από πλευράς αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών (+35%) που αναμένεται να έχει συνέχεια και το 2012 με βάση τα συμβόλαια που έχουν ήδη συναφθεί.

tovima.gr