Αναπτυξιακό, σύγχρονο, και ικανό φορέα να οδηγήσει την Κρήτη και τους ανθρώπους της εκεί που τους αξίζει, χαρακτήρισε την «Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης» ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης κατά την διάρκεια της σημερινής εκδήλωσης στο Επιμελητήριο Ηρακλείου. Ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, η θεματική...
αντιπεριφερειάρχης Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη, παρουσία των στελεχών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βασίλη Γκίκα, Αντώνη Κουντούρη, Λευτέρη Μοσχοπαίδη, των αντιπεριφερειαρχών Ευριπίδη Κουκιαδάκη, Νίκου Καλογερή, και του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργου Πιτσούλη, προσκάλεσαν τους φορείς του πρωτογενή τομέα και τους εκπροσώπους της μεταποίησης των προϊόντων να συμμετέχουν ενεργά στην σύσταση της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης».
Βασικός στόχος της «Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Κρήτης» θα είναι να δημιουργηθεί ένα εργαλείο υποστήριξης της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα.
« Σήμερα παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία μαζί μπορούμε να χαράξουμε μια νέα πορεία ανάπτυξης για τον τόπο μας με ουσιαστικές πρωτοβουλίες και συντονισμένες δράσεις με αποκλειστικό σημείο αναφοράς την συλλογική ωφέλεια» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και συνέχισε: «η δική μας απάντηση στην κρίση βασίζεται στο τρίπτυχο «Συνεργασία-Ποιότητα-Εντοπιότητα» αλλά και στην πρόταση για την δημιουργία του μέσου, του εργαλείου, για την επίτευξη των επιμέρους στόχων που προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο του πρωτογενή τομέα υπό το ενιαίο brand name «ΚΡΗΤΗ».
Η ¨Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης¨ θα είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με μειοψηφική συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης (έως 49%) και πλειοψηφία (51% ) στις οργανώσεις και τις ομάδες των παραγωγών καθώς και τις επιχειρήσεις πρώτης μεταποίησης και θα έχει επταμελές διοικητικό συμβούλιο.
Η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη υπογράμμισε ότι η «Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη» με στοχευμένες ενέργειες θα προωθήσει αποτελεσματικότερα τα πιστοποιημένα ποιοτικά αγροτικά μας προϊόντα τόσο στην εσωτερική όσο και στην διεθνή αγορά.
«Κανένα όμως ‘εργαλείο’ κανένας φορέας για την υποστήριξη των προϊόντων μας δεν θα είναι αποτελεσματικό, αν δεν καταλάβομε εμείς οι ίδιοι ως καταναλωτές ότι πρέπει να επιλέγομε τα δικά μας προϊόντα», ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΥΠΟ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
-H προσφορά τοπικών προϊόντων ποιότητας και υψηλής ασφάλειας, με ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την τοπικότητα και την πολιτιστική κληρονομιά.
-H επιστροφή των ίδιων των κρητικών στην παραγωγή και κατανάλωση αυτού που είναι ποιοτικό, υγιεινό, αειφορικό, παραδοσιακό και ντόπιο. -H αύξηση της βιολογικής και ολοκληρωμένης παραγωγής (γεωργία – κτηνοτροφία)
-H αύξηση της μεταποιητικής δραστηριότητας των γεωργικών προϊόντων και την πιστοποίηση τους.
-H διάσωση & προώθηση των τοπικών ποικιλιών και φυλών, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις απειλούνται με εξαφάνιση.
-H ενίσχυση της απασχόλησης,η αύξηση του εισοδήματος του παραγωγού και επιχειρηματία του αγροτοδιατροφικού τομέα καθώς η ενίσχυση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων του τομέα.
-Η διασύνδεση του αγροτικού και του τουριστικού τομέα της Κρήτης.
Τα στελέχη του Υπουργείου εξέφρασαν την στήριξη τους στον υπό δημιουργία φορέα της Περιφέρειας Κρήτης ο οποίος δημιουργείται βάση του άρθρου 9 «Αγροτοδιατροφικές Συμπράξεις της Περιφέρειας» του Νόμου 4015/2011.
Οι βασικοί άξονες στους οποίους θα δραστηριοποιείται ο φορέας θα είναι οι εξής:
1. Υποστήριξη της στρατηγική ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα της Κρήτης
2. Διαχείριση του «Καλαθιού Προϊόντων της Κρήτης» και προσανατολισμός των παραγωγών
3. Οργάνωση προτύπων και εποπτεία της Πιστοποίησης προϊόντων και υπηρεσιών με το εμπορικό Σήμα «Κρήτη» στα πλαίσια της «Περιφερειακής Ετικέτας Κρήτης». Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες θα συνδέονται με τον αγροτοδιατροφικό τομέα (πχ προϊόντα, κρητική κουζίνα, επισκέψιμα οινοποιεία, αγροτουρισμός)
4. Υποστηρικτικές υπηρεσίες προς τους παραγωγούς για την υλοποίηση του «Συστήματος Παροχής Συμβούλων σε Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις» (ΣΠΣΓΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κρήτη
5. Υποστήριξη της δικτύωσης παραγωγών και επιχειρήσεων του αγροτοδιατροφικού τομέα (πχ Δικτύου Οινοποιών Κρήτης, Ομάδων Παραγωγών)
6. Προβολή των κρητικών αγροτοδιατροφικών προϊόντων, με τον κατάλληλο σχεδιασμό, την υλοποίηση και αναπροσαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ
7. Προώθηση του Σήματος «Κρήτη» και των πιστοποιημένων επιχειρήσεων.
αντιπεριφερειάρχης Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη, παρουσία των στελεχών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βασίλη Γκίκα, Αντώνη Κουντούρη, Λευτέρη Μοσχοπαίδη, των αντιπεριφερειαρχών Ευριπίδη Κουκιαδάκη, Νίκου Καλογερή, και του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργου Πιτσούλη, προσκάλεσαν τους φορείς του πρωτογενή τομέα και τους εκπροσώπους της μεταποίησης των προϊόντων να συμμετέχουν ενεργά στην σύσταση της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης».
Βασικός στόχος της «Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Κρήτης» θα είναι να δημιουργηθεί ένα εργαλείο υποστήριξης της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα.
« Σήμερα παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία μαζί μπορούμε να χαράξουμε μια νέα πορεία ανάπτυξης για τον τόπο μας με ουσιαστικές πρωτοβουλίες και συντονισμένες δράσεις με αποκλειστικό σημείο αναφοράς την συλλογική ωφέλεια» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και συνέχισε: «η δική μας απάντηση στην κρίση βασίζεται στο τρίπτυχο «Συνεργασία-Ποιότητα-
Η ¨Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης¨ θα είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με μειοψηφική συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης (έως 49%) και πλειοψηφία (51% ) στις οργανώσεις και τις ομάδες των παραγωγών καθώς και τις επιχειρήσεις πρώτης μεταποίησης και θα έχει επταμελές διοικητικό συμβούλιο.
Η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη υπογράμμισε ότι η «Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη» με στοχευμένες ενέργειες θα προωθήσει αποτελεσματικότερα τα πιστοποιημένα ποιοτικά αγροτικά μας προϊόντα τόσο στην εσωτερική όσο και στην διεθνή αγορά.
«Κανένα όμως ‘εργαλείο’ κανένας φορέας για την υποστήριξη των προϊόντων μας δεν θα είναι αποτελεσματικό, αν δεν καταλάβομε εμείς οι ίδιοι ως καταναλωτές ότι πρέπει να επιλέγομε τα δικά μας προϊόντα», ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΥΠΟ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
-H προσφορά τοπικών προϊόντων ποιότητας και υψηλής ασφάλειας, με ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την τοπικότητα και την πολιτιστική κληρονομιά.
-H επιστροφή των ίδιων των κρητικών στην παραγωγή και κατανάλωση αυτού που είναι ποιοτικό, υγιεινό, αειφορικό, παραδοσιακό και ντόπιο. -H αύξηση της βιολογικής και ολοκληρωμένης παραγωγής (γεωργία – κτηνοτροφία)
-H αύξηση της μεταποιητικής δραστηριότητας των γεωργικών προϊόντων και την πιστοποίηση τους.
-H διάσωση & προώθηση των τοπικών ποικιλιών και φυλών, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις απειλούνται με εξαφάνιση.
-H ενίσχυση της απασχόλησης,η αύξηση του εισοδήματος του παραγωγού και επιχειρηματία του αγροτοδιατροφικού τομέα καθώς η ενίσχυση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων του τομέα.
-Η διασύνδεση του αγροτικού και του τουριστικού τομέα της Κρήτης.
Τα στελέχη του Υπουργείου εξέφρασαν την στήριξη τους στον υπό δημιουργία φορέα της Περιφέρειας Κρήτης ο οποίος δημιουργείται βάση του άρθρου 9 «Αγροτοδιατροφικές Συμπράξεις της Περιφέρειας» του Νόμου 4015/2011.
Οι βασικοί άξονες στους οποίους θα δραστηριοποιείται ο φορέας θα είναι οι εξής:
1. Υποστήριξη της στρατηγική ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα της Κρήτης
2. Διαχείριση του «Καλαθιού Προϊόντων της Κρήτης» και προσανατολισμός των παραγωγών
3. Οργάνωση προτύπων και εποπτεία της Πιστοποίησης προϊόντων και υπηρεσιών με το εμπορικό Σήμα «Κρήτη» στα πλαίσια της «Περιφερειακής Ετικέτας Κρήτης». Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες θα συνδέονται με τον αγροτοδιατροφικό τομέα (πχ προϊόντα, κρητική κουζίνα, επισκέψιμα οινοποιεία, αγροτουρισμός)
4. Υποστηρικτικές υπηρεσίες προς τους παραγωγούς για την υλοποίηση του «Συστήματος Παροχής Συμβούλων σε Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις» (ΣΠΣΓΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κρήτη
5. Υποστήριξη της δικτύωσης παραγωγών και επιχειρήσεων του αγροτοδιατροφικού τομέα (πχ Δικτύου Οινοποιών Κρήτης, Ομάδων Παραγωγών)
6. Προβολή των κρητικών αγροτοδιατροφικών προϊόντων, με τον κατάλληλο σχεδιασμό, την υλοποίηση και αναπροσαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ
7. Προώθηση του Σήματος «Κρήτη» και των πιστοποιημένων επιχειρήσεων.